CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Friday, March 7, 2008

::PILIHANRAYA UMUM KE-12::

assalamualaikum

hmmmm,sebenarnya aku ada tulis entry yang lain.tapi memandangkan esok 8 mac 2008 adalah pilihanraya umum ke-12 di malaysia ni,aku khususkan entry ni untuk pru esok.pertamanya aku nak sebut pasal peranan media massa dan media elektronik dalam mempromosikan parti2 yang bertanding.tapi,aku rasa sangat2 tidak adil kalau stesen tv,radio dan surat khabar hanya promote untuk satu parti sahaja.memang la sume tu dimiliki kerajaan tapi jangan la menidakkan hak parti lain untuk melaungkan manifesto mereka.2-3 hari yang lepas aku ada kat umah dan keje aku semestinta dok tengok tv je.yang aku naik maluat dan menyampah,iklan yang sama diulang beribu2 kali sehari sampaikan aku boleh hafal dialog iklan tu dalam masa sehari!!lagu pilihanraya pulak dah nak termuntah aku dengar.tu dalam tv,kalo kat paper,lagi la teruk.kalo paper milik kerajaan punye,memang penuh artikel pasal kutuk pihak pembangkang.isu yang remeh-temeh sengaja diperbesarkan dan kadang2 aku tergelak baca artikel tu.pastu sume orang2 besar parti sibuk nak bagi komen la,pendapat la,kutuk mengutuk la yang menampakkan sangat saja je nak mencapub.pastu ada pulak orang2 yang dah nak dekat sangat dengan pru ni,boleh pulak keluar parti.keluar parti tu,masuk parti ni,keluar parti sana,masuk parti sini.pada aku,orang2 yang macam ni saja je cari alasan nak masuk tv dan paper.kalo nak keluar parti,kenapa time sekarang ni.dan aku rasa perlu ada pihak yang betul2 telus yang boleh menguruskan pru ni.jangan la sampai kredibiliti pihak tersebut senang2 sahaja dipersoalkan dan aku rasa pihak yang menguruskan pru sekarang memang langsung tidak boleh dipercayai.aku berharap rakyat kelantan khususnya membuat pilihan yang betul dan tepat.aku tak mahu tengok negeri serambi mekah ni mengikut jejak langkah negeri2 lain yang akhlak sosialnya sudah tunggang terbalik.insya ALLAH pihak yang benar akan beroleh kejayaan.........

takbir!!!!!!!!ALLAHUAKBAR.............

0 cuties: