CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, January 24, 2008

assalamualaikum wbt..........

hai korg sumer.arini aku nk cite pasal malam aspirasi seni sempana minggu pghayatan islam yg diadakan semalam.wt pengetahuan korg,smlm ada pertandingan nasyid & pentomin utk muslimin shj.utk muslimat pn ada tp dh wt ari jumaat lepas 18/1/08 atas nama program untukmu wanita.salah satu sbb aku g semalam ialah asrul pn masuk gak pertandingan tuh.die msuk nasyid,maklum le sore die sedap.sb tu aku blh cair ngn die dulu2.ki3,melalut plak ek.ok le,semalam ada 6 kumpulan sumenya.1 wakil dari pusat pengajian sains kesihatan(ppsk) n 5 wakil dari pusat pengajian sains perubatan & pergigian(ppsp&ppsg) yg mewakili setiap year,dari 1st year sampai le final year(5th year)...okeh,aku akan cite setiap satu persembahan mereka.

:persembahan pertama oleh wakil ppsk:
~diorang punye pentomin mmg best n kelakar n kreatif.pandai menggabungkan jalan cerita dgn persembahan multimedia.plg aku ingt,ada babak lagu rabbani 'assalamualaikum' yg berkumandang n pelakon die pandai wt babak tu jd lucu sb die berlagak mcm sedang nasyid walaupun pd masa tu die tgh bg salam kt orang.nasyid diorg blh tahan jgk.ada kembar seiras yg masuk n kebetulan diorg satu matrix ngn aku(KMPP).ada salah sorg penasyid tu,lagak dia mcm nk nyanyi rock je,sore pn ala2 rock jgk nasib baik le sore sedap~

:persembahan kedua oleh medden 3rd year:
~diorg punye pentomin pasal rancangan berbentuk ilmiah yg bertajuk 'SELAK'.ki3,aku gelak smpai nk pecah perut time 2 orang pengacara rncgn tu yg tgh duk atas kusi wt trademark ngn sebut 'bertemu kita lagi dlm rancangan..........selak' sambil buka kedua2 kaki yg sblm tu dikepit(cane aku nk explain ek,tp kl korg tgk mesti gelak punye).nasyid diorg blh la tahan.diorg nyanyi lagu suci sekeping hati(by saujana)~

:persembahan ketiga oleh medden 1st year:
~uish,mmg mantap ar diorg punye persembahan.aku salute ar diorg punya narator utk pentomin,pandai bercerita,maybe dh ada pengalaman kot.nasyid pn best gak,siap kena puji lg ngn juri.diorg nyanyi xguna minus one tp gn alat muzik .pandai diorg main alat tu sampai aku pun terpegun tgk.rasa nya lagu yg diorg bawak 2 lagu sekolah salah sorg penasyid diorg.pepun,hidup medden 1st year.heheheheh~

:persembahan keempat oleh medden 2nd year:
~persembahan yg paling aku tunggu2 sb asrul masuk nasyid.xsbr nk dgr sore die yg sedap tu(ye ke?!!).pentomin diorg blh la tahan.boleh la wt penonton sume gelak.aku xperasan pn sore salah sorg pelakon gn sore asrul.ki3,bukan aku xconcern tp mmg lain btl sore die,lbh2 lg die ckp dialek kelantan mcm pro je yg selama ini pada firasat aku xpenah lulus utk jd org kelate(soon,hehe).diorgg nyanyi lagu satu perjuangan(by brothers).asrul cm biasa la,mmg bes walaupun ms mula2 tu xbape jelas sangat n aku suka time die nyanyi part ala2 etnik kreatik gitu.tp agak menyedihkan sb juri punye komen sedikit mengutuk diorg punye nasyid.sampaikan diorg rasa dh xnak masuk utk taun depan punye.ki3,tu la.sape suh berlagak sgt n over confident bleh menang~

:persembahan kelima oleh medden 4th year:
~ki3,aku xsure la sama ada diorg punye pentomin mmg dh habis or xsempat habis sb slow sgt sore pelakon.maybe sb kurang berlatih kot,maklum le sume nya sibuk kt wad.hampeh btl,aku xtau pn diorg rupenya wt gimik masa salah sorg penasyid br sampai on the time ms nk nasyid n siap pakai white coat n bawak beg galas lagi.mati2 le aku ingatkan betul.pandai ek kelentong orang ramai yg naif nih.nasyid diorg bwk lagu unic tp aku xtau tajuk ape~

:persembahan keenam oleh medden 5th year:
~at last,akhirnya sampai gak ke persembahan yg terakhir.diorg punye persembahan aku rasa yg paling grand ar semalam.aku pn xtau,time bila la diorg berlatih agaknya.aku dh ketandusan idea nk komen.for sure,aku bg 5 bintang utk diorg(belanja makan ek).n yg aku perasan,diorg sume mmg matured giler.mcm bapak org dah gayanya.yela,umo diorg pn dh 24thn,logik la tu kan~



waaaaaaaaaa,penatnya aku tulis n mesti korg penat jgk membacanya.ki3,xpe2 yg penting aku nk berkongsi cerita ngn korang sume.malam ni pulak ada malam anugerah aspirasi seni(manis) @ boleh dikatakan konsert.artis nya ialah....................mestica,salah satu kumpulan nasyid yg agak tersohor jgk.bukan minyak mailto:mastika@majalah mastika tau.aku suka jgk lagu2 diorg especially destinasi cinta(bukan lagu datuk ct tau) dan layar keinsafan.pepun,aku nk menikmati persembahan diorg mlm ni.moh kita pegi ramai2.tiket rm5 jerk.siap ada lucky draw lg tau.mtk2 le aku bertuah malam ni ek.a-min~

0 cuties: